Sunday, August 14, 2011

LIFE :)


bismillah..

aku tulis post ni lepas aku pikiaq balik perjalanan hidup aku sejak akhir2 ni..hmm,.actually masalah utama aku dari dulu sampai sekarang ialah: aku slalu anggap certain2 thing yang xpenting sebagai beban n mudah lalai dengan suasana sekeliling..:) contoh: result exam yang bakal aku ambik minggu depan..dan jugak perasaan rindu kat msia..sedangkan benda ni tak patut jadi beban..baru2 ni alhamdulillah aku diberi kesempatan untuk di 'torture' oleh sorang kawan bek yang aku dah anggap cam adik bradik aku sniri.

thanks to him sebab ajaq aku cara nak jadi a more cool girl :)
setelah sekian lama aku tak jatuh ayaq mata,pagi tu aku kembali jadi manusia..besa la,cam awan gak..bila dah terlalu berat,hujan akan tumpah membasahkan bumi..sama gak dgn aku,bila masalah makin byk n hati dah makin berat nak tanggung problem,last2 mata aku basah..masa tu aku tgh risau pasai result n tgh rindu kat msia..aku rasa hati aku kembali hidup lepas menangis..lama gila aku tak reyau..aku last jatuh ayaq mata masa aku beralih tengok mak ayah babai masa aku tengah jalan nak pi check in masa kat klia..masa tu aku rasa nak jadi anak yang paling baek untuk mak ayah..nak bahagiakan mak..nak bahagiakan ayah..dengan kejayaan aku..tapi bila dah sampai mesir,.aku mula lupa nasihat mak,nasihat ayah..semangat yang mula2 berkobar2 dah makin surut..memang betoi aku slalu pi kuliah..aku slalu pi ngaji..slalu pi minor class,.tapi aku still rasa aku maen2...sebab aku mmg maen2...target sebenaq aku dah lari 180' dari niat asai aku mai mesir..

hm,tah la..aku rasa hampa suma pon tau kalau mata lama xmenangis,hati akan jadi keras cam batu..bahkan lebih keras dari batu..n hati yang keras payah dapat hidayah..tu salah satu benda yang wat aku risau..aku cuba untuk lembutkan hati,tapi payah..tak tau la sebab apa..maybe sebab dosa byk sgt kot..tapi lepas aku diasak dengan kata2 pedas,aku mula sedaq diri..salah satu sebab aku dok still ralit n dok xsedaq diri gi ialah : member2 aku xreti nak bagi nasihat kat aku..kalau bagi nasihat pon,msti ada benda yang depa smbunyikan untuk jaga hati aku..aku tak mintak depa jaga hati aku..aku nak depa bagi nasihat yang boleh bantu aku betulkan kesalahan,.bukan nasihat yang membantu aku menambahkan kesalahan..

tapi betoi la gak..antara ubat paling mujarab untuk masalah ialah menangis..lpas mnangis,suma problem terbang..xcaya,try la...haha..dlu2 aku slalu gak blurr time nak exam..masalah ngafai..tapi lepas reyau ja,.mudah masuk hafalan..alhamdulillah,skang ni,lepas aku dah lalu complicated phase dalam musafir aku kat msir ni,aku rasa cam makin matang nak handle problem..:)

aku penah baca kata2 ni.."jangan lari dari masalah..sebab masalah tu ibarat test yang menentukan kita layak untuk naek ke peringkat yang lebih tinggi dalam hidup atau x.." :) so,nasihat aku untuk kawan2,.jadikan masalah sebagai cabaran..bukan halangan..smoga dengan makin banyak masalah,kita akan jadi makin matang..n mesej yang paling penting aku nak habaq kat cni,.pemilihan kawan yang baek tu memang penting kalau hampa nak sentiasa sedaq diri..n make sure kena sentiasa positif...that's all untuk smart sharing kali ni..aku dah positif,hampa bila gi?...:D 

p/s: xsabaq nk tunggu mak aku mai mesir bulan 12 ni..:P 

1 comment: