Tuesday, August 9, 2011

MAKIN JAUH MAKIN SAYANG :)

bismillah..


aku tengah tulis post ni dalam keadaan hati aku ada di tanah air,.(Malaysia)..adoila..complicated betoi bila mai tang masalah rindu ni..sat aku nak buat list benda yang menyebabkan aku rindu kat Malaysia..

1.  Mak: aku rindu nak peluk mak masa mak tengah baring tepi yam kat ruang tamu..atau masa mak tengah baring atas sejadah tunggu masuk waktu isyak..oh,.bestnya kalau dapat peluk mak..pastu mak libas aku dengan tasbih sebab ngusik yam..haha..pas mak libas aku dengan tasbih,mesti mak gelak dengan mulut muncung mak yg kami suma xleh tiru.hehe.. mak,i miss u T..T

2.  Ayah: aku rindu nak dengaq ayah wat lawak dalam keta masa ondaway balik kampung atau otw dari kampung balik ke umah..ala,bahagianya..lagi satu,aku suka sangat tengok ayah sengih..sweet^^..sebab tu la kot aku sweet..turun senyuman ayah mai kat aku..ehe..:P

3.  Ibah:  aku rindu ka dak tah kat kak aku sorang nih?.hehe..of kos la rindu beb..aku rindu nak tengok dia wat muka beruk dia time dia merajuk..haha.,kak aku sorang ni,hobi dia merajuk ja..24jam ka eh?tak la 24 jam..takat 20 jam sehari ja kot..hohoho..lagi satu,dia ni suka panggey aku 'mon'..huh!.ada ka patot aku yang kurus lagi sweet ni dikatakan tembon..xpatut~xpatut...'mon' 2 dah melalui beberapa proses evolusi dari perkataan 'tembon' sampai la jadi 'mon'..haha..lawak la kak aku sorang ni..rindu plak nak dengaq dia panggey aku mon..hehe:D

4.  Bedah:  adik aku ni pongoih aka panas baran sket..sket2 nak ngamok..adoila..aku slalu wat xtau ja time dia ngamok..haha..lagi sakan la dia marah klu dia dok bletiaq kat aku penat2,aku plak wat donno kat dia..tapi,dia ni jenis mulut ja hingaq..hati dia bek..dia la yang slalu tolong mak kalau aku wat prangai malas aku kat umah..haha..trok kan aku ni..tapi,aku xda la malas cam antu..aku rajin masak..hehe..laen2 tu ikut mood gak..hoho..yang pastinya aku rindu bedah..xdan nak jumpa wat kali terakhir masa kat epot aitu..dia kalut p beli buku la,apa la.,aku dah nak fly,.xdan jumpa la jawabnya..

5.  Thoh: adik aku ni plak jenis apa pun aku tak reti nak explain..dia kasaq sket,.agak pemalas melainkan kat benda yang dia rasa nak wat..tapi aku tau dia rindu aku..walaupun dari luaq nampak dia cam keras hati..aku pon rindu dia..rindu nak sembang2 dengan dia..^^

6.  Dacin:  adik tunggal laki..memang kelolo tahap gaban..dia ni jenis suka melukis..kira org seni gak la.(cam aku).haha.reti lukis,reti nyanyi,reti tarannum,reti burdah,.n hapa gi tah..xigt dah..hoho..tapi dia ni memang pemalas cam jebon..jebon pon rajin lagi..lani tak tau la dia rajin ka dak gi..hehe..tapi dia la yang banyak wat umah kami hingaq..(hingaq dengan sora yam menjerit kena ngusik dengan dacin)..rindu nak dengaq hg wat lawak,dacin!huhu

7.  Yam:  hehe..satu-satunya adik aku yang aku suka buli..mentang-mentang la dia kecik,ikut suka aku ja nak buli dia..haha//aku slalu suruh dia picit kaki..best oo yam picit..aku rindu nak ngusik yam gak..suka lawan cakap dengan dia..mulut dia cam pa gi..pot pet pot pet tak berenti,.adoi la..kalau aku ngusik dia,.tobat aku kena libas dengan tasbih mak..haha...tapi xreti serik2..


sebenaqnya banyak lagi benda yang wat aku rindu kat Malaysia..tapi tak larat nak tulis..banyak sangat..satgi risau jam plak netbuk aku yang xbrapa nak canggih ni..huhu...that's all untuk my 1st post..aku ada banyak lagi nak ceta kat enche blog....ilalliqo' al aakhor..daaaa^^


2 comments:

  1. adel : camni la org jauh dgn family..hahaha..duk dekat keja nak bekelai..duk jauh baru tau rindu..hehe:D

    ReplyDelete